Logo.png

Op 14 november 2023 heeft het bestuur van de Dorpsraad de Werkgroep Verkeer opgericht.

DOEL
De werkgroep heeft als doel om draagvlak onder de bewoners van Vogelenzang te onderzoeken over de verkeersoverlast in ons dorp. We verzamelen alles wat bekend is over verkeersoverlast veroorzaakt door geluidsoverlast, drukte, te hard rijden of schadelijke uitstoot van motorvoertuigen. We inventariseren of de problemen veroorzaakt door verkeersoverlast breed ervaren worden en of voldoende noodzaak wordt gevoeld om deze problemen op te lossen. Daarnaast inventariseren we welk probleem van verkeersoverlast (geluidsoverlast, verkeersonveiligheid, luchtvervuiling en verkeersdrukte) het meest wordt genoemd.

Met draagvlak en bewijs wil de dorpsraad de wettelijke zorgplicht van de overheid afdwingen.

​

Deze werkgroep wordt vertegenwoordigd door vier dorpsgenoten: Heleen Hoek, Charles Baak, Han Jahae en Bart Jaspers.

ENQUÊTE

Op 26 maart hebben we de uitslag van de enquete bekend gemaakt. Deze en alle achterliggende informatie kunt u HIER lezen. Ondertussen krijgen we veel media-aandacht van zowel Haarlem105 als van het Haarlems Dagblad en zijn de raadsleden van de gemeente aanwezig geweest bij de bijeenkomst. Heel fijn!

Mocht u intussen vragen of opmerkingen hebben, mail ons dan via werkgroepverkeer@proton.me of vul onderstaand formulier in.

Ik heb een idee of opmerking

Selecteer een optie

Bedankt voor de inzending!

Lasergun

Op 2de Paasdag hebben we een lasergun actie gehouden met een aantal kinderen uit de buurt.
Haarlem105 heeft daar een mooi verslag van gemaakt.

Artikel Haarlem105.png

Digipanel

Wist je dat je je kunt opgeven voor het digipanel van de Gemeente? Aanmelden kan via de link onder het kopje.

Gemeente Bloemendaal wil inwoners zo vroeg mogelijk betrekken bij beleid, plannen en veranderingen in de gemeente. Uw idee, ervaring en mening vinden wij daarom belangrijk. 3 x per jaar wordt er een digitale peiling gehouden.

Het doel van de digitale peiling is om een eerste indruk te krijgen over hoe inwoners over bepaalde onderwerpen denken. De enquêtes gaan over onderwerpen die de hele gemeente aangaan. Voor onderwerpen op wijk of straatniveau zijn er ook nog thema-avonden, beeldvormende avonden, inwonersbijeenkomsten en klankbordgroepen.

Samen slim naar zee

De wegen en fietspaden naar Bloemendaal aan Zee en Zandvoort zijn verschillende keren per jaar overvol. Vooral tijdens zonnige dagen en zomerse evenementen. We hebben hier mogelijke oplossingen voor op een rij gezet. Het gaat om het bevorderen van fietsgebruik, het verbeteren van het openbaar vervoer, kleine aanpassingen aan de wegen en een slimme aanpak van autoverkeer en parkeren. We vragen je om over oplossingen mee te denken. Zo houden we samen de kust bereikbaar.

Op de website samenslimnaarzee.nl kun je tot en met 15 april je idee indienen.Tijdens een bijeenkomst op 3 april kun je in gesprek, je ideeën bespreken en inbrengen. De provincie en de gemeensten besluiten uiteindelijk welke oplossingen en maatregel(en) worden uitgevoerd.

Inspreken bij de Gemeente

Op raadsvergaderingen heb je de gelegenheid om in te spreken. Wil je de aandacht vestigen op de overlast die je ervaart van het verkeer (of andere zaken natuurlijk) en wil je ervoor zorgen dat de wethouder wordt aangespoord door de Raadsleden om actie te ondernemen, dan helpt het echt als je gaat inspreken.
Voor verkeer pas het inspreken bij de raadsavonden van Commissie Grondgebied. Je kunt inspreken (aanmelden uiterlijk op dag zelf voor 11.00 uur via griffie@bloemendaal.nl) of als toeschouwer aanwezig zijn.

Raadsvergaderingen commissie Grondgebied.png

Bel mij terug.

Heb je een vraag of opmerking?

Enquête

Meer informatie en documenten

Hieronder zullen we meer informatie delen over verkeer, wetten, regels, NeFom, etc.

Rapport Mobycon

maart 2024